06 70 417 0900 💗 1061 Budapest, Andrássy út 43. hello@eskuvopalota-budapest.hu

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) tartalmazzák az Ékszer Palace Kft. Korlátolt Felelősségű Társaság, mint szolgáltató (a továbbiakban: „Szolgáltató”) által üzemeltett honlapon keresztül elérhető termékek megrendelésére és szolgáltatások igénybevételére vonatkozó általános szerződési feltételeket.

Szolgáltató ezúton tájékoztatja az érintetteket, hogy az ÁSZF a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: „Ptk.”) Hatodik Könyv XV. Fejezet 6:77. § szerinti általános szerződési feltételnek tekintendő, és akként kezelendő.

Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben jelen ÁSZF minden pontjával egyetért és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. A Szolgáltató tájékoztatja, hogy jelen ÁSZF nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.

Neve: Ékszer Palace Korlátolt Felelősségű Társaság

Rövidített név: Ékszer Palace Kft.

Székhelye: 8445 Csehbánya, Újtelep utca 41.

Cégjegyzékszáma: 19-09-520033

Adószáma: 25398650-2-19

Nyilvántartó hatóság: Veszprémi Törvényszék Cégbíróság

Nemesfém-hitelesítő Hatóság engedélyszáma: PR7760

Honlapok:
www.eskuvopalota-budapest.hu;
e-mail cím: hello@eskuvopalota-budapest.hu
www.ekszerpalota.hu
e-mail cím: info@ekszerpalota.hu

 

Weboldalak tárhely szolgáltató adatai:

Neve: Rackforest Kft.

Székhelye: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22. 3. em. 3008.

Telefon: +36 70 398 1166 / +36 70 362 4785

E-mail: info@rackforest.hu

 

  1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

Jelen ÁSZF vonatkozásában nem szabályozott kérdésekben a Ptk., illetve az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: „Ektv.”), valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezései irányadóak.

A jelen ÁSZF 2021. június 30. napján lép hatályba és a visszavonás napjáig hatályos.

A szerződés nyelve a magyar nyelv.

A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a jelen ÁSZF rendelkezéseit egyoldalúan módosítsa azzal, hogy az aktuális rendelkezéseket a Weboldalon közzéteszi.

A Szolgáltatás nyújtása annak függvénye, hogy a megrendelő a jelen ÁSZF rendelkezéseiben foglaltakat elfogadja, valamint a kapcsolódó adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat vele közlik.

A Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy az általa fenntartott weboldal működése folyamatosan biztosított legyen. Megrendelő jelen ÁSZF elfogadásával tudomásul veszi, hogy a weboldal bármely okból történő esetleges elérhetetlensége miatt a Szolgáltató felelősséggel nem tartozik, az ebből eredő felelősségét kizárja.

 

 

  1. MEGRENDELÉSRE VONATKOZÓ SZABÁLYOK

II.1. A szerződés tárgya

A webáruházban a Szolgáltató által eladásra kínált esküvői ruházat képezik a Szolgáltató és a megrendelő (a továbbiakban: „Megrendelő”) közötti szerződés tárgyát.

A Szolgáltató biztosítja a Megrendelő részére, hogy a webáruházban megjelenített termékek megrendelhetőek. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelhetnek.

Szolgáltató továbbá tájékoztatja a Megrendelő, hogy az általuk megrendelt termékek vonatkozásában felmerülő szállítási költség a Megrendelőt terheli.

II.2. Megrendelhető termékek

Megrendelhető termékek köre az alábbiakban összefoglalva (Szolgáltató a megrendelhető termékek listáját egyoldalúan módosíthatja):

Megvásárolható termékek köre:

  • Arany ékszer
  • Ezüst ékszer
  • Arany karikagyűrű és eljegyzési gyűrű
  • Drágaköves, gyémánt ékszer
  • Egyedi arany ékszer, karikagyűrű és eljegyzési gyűrű
  • Esküvői ruházat
  • Egyéb női- férfi ruházat
  • Dekortermékek

(a továbbiakban együttesen: „Termék”)

Szolgáltató ezúton tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a Webáruházban megjelenített Termék ára magyar forintban értendő és tartalmazza az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény (a továbbiakban: „Áfa tv.”) szerint meghatározott mindenkori általános forgalmi adó mértékét. A Termék ára a házhozszállítás költéségét nem tartalmazza. Szolgáltató a megrendelt Termék vonatkozásában külön csomagolási díjat nem számít fel.

A Webáruházban a Szolgáltató részletesen feltünteti a Termék nevét, leírását, illetve fotót jelenít meg a Termékről.  A Webáruházban megjelenített Termék képe eltérhet a valóságtól, bizonyos esetben illusztráció.

Amennyiben a Webáruházban szereplő Termék vonatkozásában akciós ár kerül(ne) bevezetésre a Szolgáltató minden esetben teljeskörűen tájékoztatja a Megrendelőt az akció mértékéről és annak tervezett időpontjáról.

II.3. Megrendelés

A Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a Webáruházban megjelenített termékek online – www.ekszerpalota.hu ; www.eskuvopalota-budapest.hu  – vagy személyesen  – 1061 Budapest, Andrássy út 43.  – vásárolhatóak meg. Szolgáltató telefonon megrendelést nem fogad.

 

 

II.3.1. Megrendelés menete

Megrendelő a regisztrációját követően bejelentkezik a Webáruházba vagy regisztráció nélkül megkezdi a vásárlást.

Felhasználó a megvásárolni kívánt Terméket (annak darabszámát is, ha van méret, méretet, színt ill egyéb választható opciót) kiválasztani köteles.

Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott Terméket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.

Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „vásárlás folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt Termék darabszámát. A mennyiség 0-ára csökkentésével törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítését követően automatikusan frissül a kosár tartalma. Ha ez nem történne meg, a frissítés ikonra kattint a Megrendelő.

Amennyiben a Webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a Terméknél vagy az áraknál, abban az esetben a Szolgáltató fenntartja a jogot a korrekcióra és nem köteles hibás áron a terméket eladni. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után a Szolgáltató azonnal tájékoztatja a Megrendelőt az új adatokról. A Megrendelő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy elálljon a szerződéstől.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és a csomagoláson vagy a Terméken észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot illetve a Terméket nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el.

Az adatok megadását követően a Megrendelő a ”megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével.

Adatbeviteli hibák javítása: Megrendelő a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.

Megrendelő e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Megrendelő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Megrendelőhöz nem érkezik meg, Megrendelő az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Megrendelőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Megrendelő rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

II.3.1.1. SZÁLLÍTÁS

Megrendelő általi Webáruházban leadott megrendeléseket a Szolgáltató elsősorban, de nem kizárólag GLS Hungary (2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2.) csomagküldő szolgálat útján teljesíti. A csomagok kézbesítése munkanapokon 8 óra 00 perc és 17 óra 00 perc közötti időszakban történik. Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, az át nem vett csomagok szállítási költségét a Szolgáltató a Megrendelőre átterhelheti.

Szállítás díjszabása a csomagküldő szolgálat árai alapján kerül kiszámításra – az aktuális díjszabás a weboldalakon www.ekszerpalota.hu; www.eskuvopalota-budapest.hu megtekinthető. Személyes átvétel esetén a Szolgáltató díjat nem számít fel.

II.3.1.2. FIZETÉSI LEHETŐSÉGEK

Megrendelő az alábbi fizetési lehetőségek közül választhat:

  • Személyesen a Szolgáltató üzlethelyiségében: akár készpénzben, akár bankkártyával;
  • Webáruházban: Bankkártyás fizetéssel – ((PayLike) MasterCard, Visa, Maestro, vagy Visa Electron kártyákkal biztonságosan fizethet. A tranzakciókat a dániai székhelyű PayLike hajtja végre));
  • Előre utalással: a Szolgáltató általi visszaigazoló e-mail-ben közölt számlaszámra történő utalással (mely Szolgáltató számláján történő jóváírással minősül teljesítettnek)
  • Utánvéttel postai vagy futárral történt szállítás esetén: a Termék átvételekor, futár részér történő (készpénzes vagy bankkártyás) fizetési kötelezettség teljesítésével.

II.3.2. Megrendelés feldolgozása

Szolgáltatót ezúton tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a Termékek megrendelésének a leadása bármikor, nyitvatartási időn túl is történhet, DE a megrendelések feldolgozása délelőtt 11 óra 00 perctől kezdődően, egészen délután 18 óra 00 percig történik.

Szolgáltató minden esetben elektronikus úton visszaigazolást küld a megrendelés tényéről, valamint a megrendelés teljesítésének időpontjáról.

Az általános teljesítési idő a Szolgáltató önhibáján kívül eső okból késedelmet szenvedhet, melyről a Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt.

A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

Általános teljesítési határidő, raktáron lévő Termék esetében a Szolgáltató általi visszaigazolástól számított 1-2 munkanapon belül. Külön egyedi igény szerinti megrendelésre készülő Termék esetében a teljesítési határidőről a Szolgáltató külön tájékoztatja a Megrendelőt.

Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott Termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Megrendelőt haladéktalanul tájékoztatni, valamint Megrendelő által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 30 (harminc) napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a Megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor.

II.4.      ELÁLLÁS

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

Megrendelő a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

II.5.      ELÁLLÁS KÖVETKEZMÉNYEI

Amennyiben a Megrendelő a szerződéstől eláll, a Szolgáltató késedelem nélkül, de az elállási szándék kézhezvételétől számított legkésőbb 14 (tizennégy) napon belül visszautalja a Megrendelő által fizetett összeget. A visszafizetés banki átutalással történik a Megrendelő által megadott bankszámlaszámra történő teljesítéssel. A visszafizetés feltétele a Termék Megrendelő általi visszajuttatása késedelem nélkül, de legkésőbb a szerződéstől való elállási szándék bejelentésétől számított 14 napon belül.

Az elállási jog gyakorlása esetén a Megrendelőt a Termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését, melyet a Megrendelő tudomásul vesz.

Amennyiben Megrendelő élni kíván az elállási jogával, ezt megteheti a Szolgáltató jelen ÁSZF bevezető részében a Szolgáltató adatai között feltüntetett elérhetőségek valamelyikén, akár írásban (postai vagy elektronikus levél úján), akár szóban történő közléssel, melyről a Szolgáltató feljegyzést készít.

Az elállási jog nem vonatkozik az egyedileg készített termékekre, melyet kifejezetten Megrendelő kérésére készített vagy szerzett be a Szolgálató, különösen ilyen az egyedi ékszer, méretre készült ruházat, méretre igazított ruházat és bármilyen a megrendelő kérésére készített termék.

II.6.      SZAVATOSSÁG, JOTÁLLÁS

Megrendelő hibás teljesítés esetén a Szolgáltatóval szemben szavatossági (kellékszavatossági vagy termékszavatossági), illetve jótállási igényt érvényesíthet a Ptk., valamint az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szabályai szerint.

II.6.1.   KELLÉKSZAVATOSSÁG

A Szolgáltató a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. A jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Megrendelő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

  1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Megrendelőnek okozott érdeksérelmet;
  2. Megrendelő az ellenszolgáltatás arányos leszállítását is igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a jogszabály szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a Megrendelőnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

A Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy az általa választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A közlés késedelméből eredő kárért a Megrendelő felelős. A Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a szerződés teljesítésétől számított 2 (két) éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Megrendelő igazolja, hogy a Terméket a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Megrendelő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

II.6.2.   TERMÉKSZAVATOSSÁG

A Termék hibája esetén Megrendelő – választása szerint – az V/1. pontban ismertetett kellékszavatossági igényét vagy a jelen V/2. pont szerinti termékszavatossági igényét érvényesíthet.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényként Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Termékszavatossági igényét Megrendelő a Termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

A Megrendelő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.

Szavatossági igényeit a Megrendelő az 1. pontban megjelölt elérhetőségeken keresztül jelentheti be, érvényesítheti.

II.6.3.   JÓTÁLLÁS

Hibás teljesítés esetén a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a Megrendelő fogyasztónak minősül.

Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a Termék jótállási jegy a hatályos jogszabályok értelmében személyesen és elektronikus úton küldött, Megrendelő által megadott e-mail címre történő megküldésével is átadható legkésőbb a Termék helyezését követő napon

A jótállásból eredő jogok a jótállási jegy, illetőleg az ellenérték megfizetését igazoló bizonylat – az áfa törvény alapján kibocsátott számla vagy nyugta – bemutatásával érvényesíthetőek.

A jótállásból eredő jogok érvényesíthetőségének nem feltétele a Termék felbontott csomagolásának a Megrendelő általi visszaszolgáltatása.

A Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a Termék jótállási időtartama – hatályos jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően – az alábbiakban foglaltak szerint alakul:    10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó Termék eladási ára esetén 1 (egy) év, 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó Termék eladási ár esetén 2 (két) év,250 000 forint Termék eladási ár felett 3 (három) év.

 Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Megrendelő elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélését követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltató a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Megrendelőnek okozott érdeksérelmet.

Amennyiben a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Megrendelő az érdekeit kímélve nem tud eleget tenni vagy, ha a Megrendelő a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Megrendelő – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől.

II.6.4.  SZAVATOSSÁG IGÉNY BEJELENTÉSÉVEL KAPCSOLATOS ELJÁRÁS

A szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a fogyasztónak kell bizonyítania.

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.

Szolgáltató a Megrendelő nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, mely magában foglalja a kijavításra vagy a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolog átvételéről szóló elismervényt is.

A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Megrendelő rendelkezésére kell bocsátani.

Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított 3 (három) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

Szolgáltató törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 (tizenöt) napon belül elvégezze. Amennyiben a 15 (tizenöt) napot várhatóan meghaladja, úgy a kijavítás vagy kicserélés várható időtartamáról tájékoztatja a fogyasztót.

Ha a Szolgáltató a Megrendelő szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – 5 (öt) munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Megrendelőt.

A szavatossági és jótállási igényre vonatokozó eljárási szabályokat a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet (a továbbiakban: „NGM Rendelet”) tartalmazza.

III. SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVETÉLÉRE VONATKOZÓ RENDELKEZÉSEK

III.1. Szolgáltatások

Szolgáltató az jelen ÁSZF III. pontja alapján az alábbiakban részletezett szolgáltatásokat nyújtja az azt igénybe vevő személy (a továbbiakban: „Megrendelő”) részére:

  • Ékszerkészítés
  • Egyedi ékszer készítés
  • Esküvői szolgáltatások nyújtása és közvetítése
  • Rendezvényszervezés

(a továbbiakban együttesen: „Szolgáltatás”)

III.2. A szerződés létrejötte

Megrendelő szóban vagy írásban megküldött ajánlatkérése alapján a Szolgáltató ajánlatot küld a Megrendelő részére.

Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 72 órán belül nem érkezik meg a Megrendelő általi elfogadása abban az esetben a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.

Szolgáltatótó továbbá tájékoztatja a Megrendelőt, hogy amennyiben a Szolgáltató és a Megrendelő közötti szerződéses jogviszony ajánlat elfogadásával, annak írásban történő visszaigazolásával jön létre.

A szerződés a Szolgáltató által nyújtandó szolgáltatás teljesítéséig tartó határozott időtartamra jön létre.

A szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.

III.3. Díj, fizetési feltételek

Szolgáltató ezúton tájékoztatja a Megrendelőt, hogy az adott szolgáltatás árát Megrendelő részére – írásban – megküldött ajánlat tartalmazza.

Amennyiben a Szolgáltatás teljesítésével kapcsoltban az ajánlattól eltérő további költségek merülnek fel, abban az esetben a Felek egyeztetnek.

Megrendelő jelen ÁSZF elfogadásával tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató ajánlatában megjelölt árak az Áfa mértékét tartalmazzák a mindenkor hatályos áfa törvény szerint.

Szolgáltató által biztosított aktuális kedvezmények, akciók a jelen ÁSZF preambulumában a Szolgáltató adatai között feltüntetett weboldalon kerülnek meghirdetésre.

Megrendelő az általa elfogadott ajánlat szerinti összeget köteles a Szolgáltató részére az ajánlatban foglalt fizetési feltételek szerint kiegyenlíteni a Szolgáltató által kiállított számla ellenében. Szolgáltató ezúton tájékoztatja a Megrendelőt, hogy az ajánlat szerinti szolgáltatás összegének a kiegyenlítése külön egyedi megállapodás alapján is történhet.

III.4. Szolgáltató felelőssége, szolgáltatás meghiúsulása

Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a szolgáltatás nyújtása során a Szolgáltató – bizonyítható és neki felróható – károkozásért felelősséget vállal, a kártérítési mérték felső határa a Megrendelő által elfogadott szolgáltatási díj mértékére.

Amennyiben a szolgáltatás a Megrendelőnek felróható érdekkörében okból nem kerül teljesítésre, abban az esetben a Megrendelő meghiúsulási kötbér fizetésére köteles a Szolgáltató részére. A kötbér alapja a Megrendelő által elfogadott ajánlatban rögzített összeg, míg a kötbér mértéke az ajánlat 2 %-a.

A kötbér összegét Szolgáltató jogosult a Megrendelő által kifizetett előleg összegéből levonni, és az ezt meghaladó összeggel köteles Megrendelő irányában elszámolni.

Ha a szolgáltatás teljesítése a Szolgáltatónak felróható okból hiúsul meg, úgy Szolgáltató köteles a részére már megfizetett díj összegével elszámolni, valamint köteles igazolt kárát megtéríteni, kártérítési felelősségkorlátozásának a mértékéig.

Abban az esetben, ha a szolgáltatás teljesítés olyan okból hiúsul meg, amiért mindkét fél, vagy egyik fél sem felelős, úgy a szerződés megszűnik, és a felek a már teljesített szolgáltatások ellenértékével kötelesek elszámolni.

III.5. Vis maior

Nem minősül szerződésszegésnek, ha a szerződő felek egyikének sem felróható okból (vis maior) a felek bármelyike nem tudja teljesíteni a szerződésben foglalt kötelezettségeit. Vis maior körülménynek kell tekinteni azokat az előre nem látható és emberi erővel elháríthatatlan körülményeket (pl.: háború, országos sztrájk, földrengés, árvíz, tűzvész, terrorcselekmény, stb.), amelyek nem függnek a felek akaratától és közvetlenül akadályozzák az adott felet a szerződéses kötelezettségének teljesítésében. A másik szerződő fél kérésére a vis maior tényéről, az érintett fél köteles a származási ország hatósága vagy érdekképviseleti szervezete által kiadott megfelelő igazolást bemutatni. Nem minősül vis maiornak, ha a Rendezvény megtartása a fellépő előadóművészek megbetegedése, vagy más hasonló okból hiúsul meg.

A Szolgáltató és a Megrendelő ellentétes írásbeli megállapodásának hiányában a szerződéses határidők a vis maior időtartamával arányosan meghosszabbodnak. A vis maiorból eredő, másra nem terhelhető kárukat a szerződő felek maguk viselik.

  1. JOGUTÓDLÁS

A Szolgáltató és a Megrendelő személyében bekövetkezett jogutódlás nem érinti a felek között létrejött szerződéses jogviszonyt, azaz a jogelőd által vállalt kötelezettségeket a jogutód köteles teljesíteni.

  1. PANASZKEZELÉS

Szolgáltató elsődleges célja, hogy a Megrendelő általi valamennyi megrendelést és igénybe vett szolgáltatást a megfelelő minőségben, a Megrendelő mindenkori megelégedettségét szem előtt tartva teljesítsen. Amennyiben a Megrendelőnek a megrendelés teljesítésével kapcsolatban panasza keletkezik, úgy panaszát a jelen ÁSZF I. pontjában – Szolgáltató adatai között – feltűntetett elérhetőségek egyikén, akár telefonon, akár írásban (postai vagy elektronikus levél útján) terjesztheti elő.

Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a szóbeli panaszt előterjesztését követően azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Amennyiben a Megrendelő a Szolgáltató általi szóbeli panasz kezelésével nem ért egyet vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról írásbeli jegyzőkönyvet vesz fel, mely jegyzőkönyv 1 (egy) másolati példányát Megrendelő által megadott címre megküldi.

Szolgáltató továbbá ezúton tájékoztatja a Megrendelőt, hogy amennyiben írásbeli panaszt terjeszt elő, azt 30 (harminc) napon belül írásban megválaszolja. Amennyiben a Szolgáltató a Megrendelő által előterjesztett írásbeli panaszt elutasítja, úgy abban az esetben a panaszt elutasító álláspontját indokolja.  Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és az arra adott válasz másolati példányát 3 (három) évig megőrzi és azt az ellenőrzést végző hatóság részére szükség szerint bemutatja.

Szolgáltató tájékoztatja, a Megrendelő panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület előtt. A békéltető testület eljárására vonatkozó szabályokat a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (a továbbiakban: „Fgytv.”) tartalmazza

V.1. BÉKÉLTETŐ TESTÜLET

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Megrendelő vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Megrendelőt megillető jogokkal és a Megrendelőt terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Megrendelő a békéltető testületek elérhetőségeit az alábbi https://www.bekeltetes.hu/ link megnyitásával érheti el.

A Szolgáltató székhelye szerinti illetékes békéltető testület: • • • VESZPRÉM MEGYEI BÉKÉLTETŐ TESTÜLET • • • 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Tel.: +36-88-814-121 (ügyfélfogadási időben), +36-88-814-111 (VKIK titkárság

Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani.

V.2. ONLINE VITARENDEZÉS

Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot. Azon Megrendelő, aki panasszal kíván élni az általa vásárolt Termékkel kapcsolatban lehetősége van választani az Európai Bizottság internetes felületét, mint alternatív vitarendezési testületet panaszának a kezelésére.

Európai Bizottság platformja az alábbi linken érhető el: http://ec.europa.eu/odr

V.3. FOGYASZTÓVÉDELMI HATÓSÁG

A fogyasztó bármilyen fogyasztóvédelmi probléma esetén a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A fogyasztóvédelmi hatóság kérelemre, vagy hivatalból eljár, vizsgálva ezzel a vállalkozás piaci magatartását fogyasztóvédelmi szempontból. A fogyasztó egyedi ügyét azonban a békéltető testület oldja meg, azaz a fogyasztóvédelmi hatóság ebben az esetben átteszi a kérelmező ügyét a békéltető testülethez.

Szolgáltató felhívja a Megrendelő figyelmét, hogy 2020. március 01. napjától fogyasztóvédelmi ügyekben a kormányhivatalok járnak el. 

Megrendelő az alábbi https://fogyasztovedelem.kormany.hu/ link megnyitásával tájékozódhat fogyasztóvédelmi problémájának megoldása érdekében.

 

V.4. BÍRÓSÁGI ELJÁRÁS

Szolgáltató ezúton tájékoztatja a Megrendelőt, hogy jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére, polgári peres eljárás keretében a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. rendelkezései szerint.

  1. SZERZŐI JOGRA VONATKOZÓ RENDELKEZÉSEK

A Szolgáltató ezúton tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a Szolgáltató által üzemeltett www.eskuvopalota-budapest.hu linken elérhető weboldal (annak grafikus elemei, szöveges megjelenítése, illetve technikai megoldásai) szerzői jogi védelem hatálya alá tartozik, szerzői jogi műnek minősül. Erre figyelemmel „TILOS” a fentiekben hivatkozott weboldalon megjelenő tartalmak (vagy azok bármely részének) többszörözése, (újra) nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

„TILOS” a weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a Szolgáltató adatbázisának feltörése,  a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amely weboldal vagy annak bármely része módosítható vagy indexelhető.

Megrendelő tudomásul veszi, hogy amennyiben a jelen X. pontban foglalt rendelkezések vonatkozásában jogsértő magatartást tapasztal, felszólítja a Megrendelőt a jogsértő magatartás abbahagyására, amennyiben a felszólítása eredménytelen a jogsértő magatartás megszüntetése érdekében a Szolgáltató megteszi a szükséges jogi lépéseket.

VII.       ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a vis maior nem minősül szerződésszegésnek. Vis maior körülménynek kell tekinteni azokat az előre nem látható és emberi erővel elháríthatatlan körülményeket (pl.: háború, földrengés, árvíz, tűzvész, terrorcselekmény, stb.), amelyek nem függnek a felek akaratától és közvetlenül akadályozzák az adott felet a szerződéses kötelezettségének teljesítésében.

Ha a jelen ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelenné vagy hatálytalanná válna, az a fennmaradó rendelkezések érvényességét és hatályosságát nem érinti. Az érvénytelen és hatálytalan rendelkezés vonatkozásában a hatályos magyar jogszabályok rendelkezései irányadóak.

Amennyiben a Szolgáltató jelen ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes.

Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködő igénybevételére a Megrendelő hozzájárulás nélkül is jogosult. Szolgáltató az általa igénybevett közreműködői magatartásért úgy felel mintha saját maga járt volna el.

Megrendelő a Webáruház használata során nem vállal felelősséget a használat során felmerülő károkért (vagyoni és nem vagyoni károkért, a szándékosan vagy súlyos gondatlansággal és bűncselekménnyel okozott károkért.

Szolgáltató a Megrendelő rendelkezésre bocsátott adatait a mindenkor hatályos – európai uniós, így különösen AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, továbbiakban: „GDPR”) és magyar – jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően kezeli.

A Megrendelő adatainak kezelésére vonatkozó részletes rendelkezéseket az adatvédelmi tájékoztató tartalmazza.

Kelt.: Budapest, 2021. június 1.